Oxen 1 de Hondenmoorden – Jens Henrik Jensen

Niels Oxen, de hoogst onderscheiden soldaat die ooit in het Deense leger gediend heeft, is aan lager wal geraakt. In de hoop zijn innerlijke demonen af te schudden, reist hij af naar het noorden. Daar wil hij zijn kamp opslaan in de bossen en een eenvoudig leven leiden.

Zijn droom verandert in een nachtmerrie als hij opeens beschouwd wordt als hoofdverdachte van de moord op een voormalig ambassadeur. De veiligheidsdienst is opvallend snel na de moord ter plaatse, en voordat Oxen ook maar iets heeft kunnen inbrengen is hij samen met de onorthodoxe agent Margrethe Franck betrokken bij het onderzoek naar een serie mysterieuze moorden. Het verbindende element: opgehangen honden.

Stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en soms valt het daarom uiteindelijk tegen, maar in dit geval niet. En dat terwijl ik meestal niet zo warm loop van verhalen met geheime diensten, maar dit verhaal zit voorlopig zo goed in elkaar dat er al vier delen zijn verschenen. Ik ga de andere drie delen op mijn verlanglijstje zetten maar gezien mijn leesvoorraad zal het nog wel even duren eer dat ik aan deel twee begin.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.