Thaise Pompoensoep

Standaard

pompoensoepDe herfst is weer begonnen en dan zijn de pompoenen weer volop verkrijgbaar. Ik ben een liefhebber van soep, heb ik in het weekend tijd dan maak ik meestal een pan soep zodat ik de hele week iets heb om aan te pakken. Deze keer Thaise pompoensoep met zoete aardappel, het kan natuurlijk ook alleen met pompoen maar ik vind de kleine kleur en structuur verschillen van de aardappel en pompoen juist erg mooi in deze soep. Je begint met een pasta (uit de vijzel) van 2 teentje knoflook, 3 rode pepers, 2 sjalotjes en een stukje verse gember zachtjes te smoren in een scheutje olie. Daarna een liter kippenbouillon toevoegen, pakje kokosmelk, scheutje vissaus en sap van een halve limoen. Pompoen (1 flespompoen) en 2 zoete aardappel schoonmaken en in kleine blokjes snijden. Toevoegen en een half uurtje zachtjes koken. Met een stamper de blokjes fijnstampen zodat een licht gebonden soep ontstaat. Op het laatst nog fijn gesneden bosuitjes toevoegen en smullen maar.

Geef een reactie

